Sommarfest på Täckhammar!

Jag älskar sommarfesten på Täckhammar... Världens bästa tradition. Nåja, åtminstone på 10-i-topp listan efter julafton och liknande. Tomten är liksom lite av en idol, han ger mig det jag vill ha och kräver aldrig någonting tillbaka. En mycket beundrandsvärd egenskap. Fick trevliga människor till bordet (hörde dagen efter att anledningen till att de hade placerat mig där var att de andra inte var så pratsamma. Alltså finns det en risk för att jag har underhållit mig själv, men jag tror faktiskt inte det...), njöt av mitt rosévin och diskuterade icke livsviktiga saker. Underbart! Framåt natten hamnade jag, Sabine och Marina självklart på dansgolvet bland resten... Sabine i 9:e månaden var en syn! En häftig sådan, alla var imponerade. Vissa herrar skräckslagna... För det ju vanligt att man skjuter ut barn på tre sekunder. Japp, japp. Snälla Åsa lovade bort dubbelsängen till mig och Jeppe i en av flyglarna... Så efter ett mindre inbrott i stora huset runt tvåtiden blev det: Zzzz... Gårdagen gick inte i många knop, men kebabpizza och Hannibal Rising hemma hos Herr Stråhle var ett klart godkänt kvällsnöje!
TäckhammarChaufför


Kommentarer
Postat av: emma

Jag måste nog hålla med om toker då:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback