Daddy, I want a pony...

- Daddy, I want a pony!

Nepp, jag fick ingen häst... Och jag har fortfarande inte köpt någon häst. När mina kompisar hade väggarna tapetserade med pojkband hade jag Copiad och Ina Scot på väggen. Jag har bättre minnen från att ha sett Ina Scot på Sundbyholm i 20 minusgrader än från Rocktåget. Och om jag skulle köpa en häst idag skulle jag välja en travhäst framför en Arab.  Anledning: Bra psyke, temprament, uthållighet och styrka... Och om rätt häst skulle dyka upp... Well, man ska aldrig säga aldrig.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy för araber. Nervösa och stingsliga krakar. Om jag fick välja skulle jag vilja ha ett stadigt halvblod på ca 1.70 i mankhöjd. Sen ut och spränga fram på grusvägen...ahhh.
Bara ett litet problem...efter massor av år utan ridning tror jag att jag blivit lite rädd. Nåväl det sägs ju att det är som att cykla så vågar jag bara hoppa upp igen så går det väl av bara farten..bokstavligen.
En travare säger du... nej usch dem gillar jag inte. Bitska och hetsiga.

2007-10-22 @ 12:24:58
Postat av: Fredrik

Viste inte att du var så inne i travvärlden ;)

2007-10-22 @ 23:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback