Tidsresa

TidsresanJag och mittt löjligt roliga jobb, borde jag verkligen få betalt?! Eller det där tar jag tillbaka, klart jag vill ha lön. Det där fåniga leendet som ibland uppstår är bara en bonus. Idag har jag varit på studiebesök hos Pia och Inger på Tidsresan, det betyder att barn får delta aktivt i en dramatiserad tidsresa.
 

"Vi tror att det är viktigt att barnen får känna sig delaktiga i ett historiskt sammanhang. Tidsresor är ett medel att nå en bit på väg i att ge barnen ett historiskt perspektiv".


Temat är för tillfället handelsbod och post runt 1905. Jag har ägnat dagen åt att mala kaffe, stämpla post, bära ut post, tjoa i ett posthorn... Well, you name it. Får inte glömma min snygga outfit bestående av en blå skjorta och snygg postkeps. Yeah... Rock'n roll!

Kommentarer
Postat av: Alex

Visst är det roligt! Man förstår att lärarna slåss för att få följa med!

2008-02-26 @ 14:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback