Mig lurar ni inte...

Ha! Vet ni? När ni berättar roliga saker som händer på era jobb tror jag inte ett dugg på er! Min arbetsplats är nämligen roligast i hela väääärlden. För det första blir jag hög på böcker. För det andra har jag sjuuuuukt roliga kollegor. Dessutom är de flesta äldre än jag vilket betyder att jag både kan flumma med dem OCH få kloka råd. Bra va? Lägg av, det är ju skitbra! Undrar om jag inte kan flytta in i vårat lilla vilorum ändå? Jag kommer alltid att ha bra godnattläsning åtminstone.


Som taget ur en film:


Scen 1: Jag och en kvinnlig kollega undrar om en manlig kollega har provat att dejta andra män.
Scen 2: En tredje kvinnlig kollega kommer in med ett vykort på Lille Skutt och jag muttrar att han är gay.
Scen 3: Den tredje kvinnliga kollegan spatserar vidare in på mannens kontor och visar upp vykortet varpå han tjuter "Åh min favooooriiiiit".
Scen 4: Jag och den första kvinnliga kollegan bryter ihop i ett hysteriskt fnitteranfall bakom skrivbordet.

I en värld av skönhet är det normala fult... Ah! Jag måste läsa Scott Westerfelds Ful.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback