Hot stuff

BokcirkelHeta diskussioner igår när bokcirkeln träffades... Feminism vs... Ja, vs. något annat. Jämställdhet kanske? Men på alla punkter? Är det inte skönt att få vara sådär tjejig ibland? Men jag vill fortfarande ha högre lön. Vad är jag då? Jag oooorkar verkligen inte byta däck på min bil. Men jag har faktiskt ingenting emot att tvätta. Jag tycker att det är helt okej att städa och laga mat, om jag slipper det 5% av gångerna. Och om jag slipper skruva ihop Ikea-möbler, koppla ihop tv-apparater och annat tråkigt. Usch... Jag är nog inte så bra som feminist... Det är ju en skön känsla att veta att man klarar sig själv, men få vara liten och hjälplös ibland. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: Åsa

GLAD PÅSK TJEJEN!

Postat av: lejla

Amen! Håller med helt och fullt!

2008-03-22 @ 08:03:42
URL: http://zvrkut.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback