Leka doktor?

El doctor. Eller nåt. Igår ringde jag ett smått kraxande tyck-synd-om-mig-samtal till Per. Han tyckte inte ett dugg synd om mig. Däremot utnämnde han sig snabbt till doktor och ställde en diagnos. Den gick i princip ut på: "Du är frisk på torsdag tidigast. Sov länge, ät frukost, titta på tv, sov lite till, spela Guitar Hero..." Inte dumt med en egen doktor. Även om jag trotsade Dr Norrbys fantastiska råd och gick till jobbet i stället. Men det är ju fantastiskt att man kan leka doktor som vuxen...  

Kommentarer
Postat av: Your Dream Closet -,

jo jag menar det han blev väl miljardär på SATC så dte är klat han utnyttjar läget nu, mend hade varit kul me dnågot annat för oss :P

Postat av: Ingela

Sv: Mina proteintips är : Jag brukar helt sonika minska mängden kolhydrater och äta mer av kyckling, fisk, ägg, kött, minikeso osv. För att få i mig protein snabbt brukar jag äta 3-4 kokta äggvitor som jag kokar på kvällen så de finns klara i kylen. Kesella 1% är ju fettsnålt och gott. Har du Lidl i närheten har du en nästan likvärdig produkt: Kvarg som är hälften så dyrt. Blanda med funlight eller gör en smoothie med yogurt och frukt/bär. Vill man öka på proteinhalten lite mer i smoothien, knäck en äggvita i och vispa ordentligt. (Risken för salmonella är minimal med svenska ägg).

Bönor och andra baljväxter är super att ha i eller till maten. Vi brukar koka storkok, ha ner i matlådor som vi fryser in och sen är det bara att plocka fram när man vill ha!

2009-01-13 @ 21:59:06
URL: http://ingelasdagbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback