Superenergi?

Köpte Parrots Nut Mix i hopp om att det skulle ge mig någon slags superenergi en dag som denna. Otur, jag sitter fortfarande och stirrar in i skärmen och hoppas, hoppas, hoppas att nötterna ska påverka hjärnan till någon slags positiv aha-upplevelse. Gud, jag vill bara stänga ner skärmen och gå till jobbet. Snälla? Inte det...
- Nu vet du hur vi har det.
- Det är hårt att jobba.
- Men ni studenter är ju inte så seriösa.

Gud. Jag blir galet förbannad. Nej, jag vet inte hur NI har det. Jag har inte en aning. För min egen del kan jag bara säga att jag jobbar nästan varje dag, jag skriver mitt examensarbete och läser en till kurs parallellt. Ska vi byta??? Och det är klart som fan att det är hårt att jobba, men just nu tycker jag inte det. Jag gör precis det jag vill göra. Så nej... Mitt problem ligger inte där. Och fine, man kanske inte alltid är überseriös som student. Men jag har gjort något med mitt liv och vet ni? Jag är stolt. Jag har överlevt på egen hand. Både i en ny stad och i ett nytt land. Så gnäll inte på mig när ni själva inte är nöjda med era liv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback