Yrkestitel

Jag har upptäckt att jag inte tycker om att bli presenterad med mitt namn och yrkestitel i ett svep. Inte för att jag inte älskar mitt jobb, utan för att det inte är min indentitet. Spännande. Jag har aldrig tänkt på det. Fick heta boktips igår på krogen. Ännu mer spännande. Jag som trodde att det bara är jag som är en geek.
Gårdagens kommentar: "Gumman det är ju du och jag... Lite bättre, lite bättre..." Japp. Skratta eller gråta? Men visst ligger det lite i det. Inte att det är han och jag. Och inte att vi är bättre (bara lite). Utan att det är svårt att hålla ihop något när ens världar är som natt och dag. Fuck it. Han och jag mot världen. Men jag tror att jag bara lurar mig själv då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback