Det ljuva livet

AlexIdag har jag och Alex provat på det ljuva livet som hemmafruar. Det betyder att vi har ägnat dagen åt att fika och shoppa. Det var fantastiskt underbart! Särskilt eftersom att vårsolen värmde och det gick att sitta ute. This is it tänkte jag förtjust, såhär ska jag leva mitt liv. Det varade ungefär tills mina (älskade) chefer började babbla jobb med mig. Oh no... Min livsplan sprack. För jag kan absolut inte tänka mig att ersätta ett Multeumliv mot ett liv som hemmafru. Kom igen, jag vill ha mina pengar att shoppa för. Jag vill ha min frihet. Att mitt jobb är sjukt roligt är en bonus! Så när jag körde in på den lilla grusvägen, parkerade bilen, knappade in min kod och öppnade dörren till den stora kulturbyggnaden... Mitt hjärta smälte...

<-- Alex. Trovärdig hemmafru.


Kommentarer
Postat av: Linda

Har du fått mer jobb på Multeum?
Hoppas det för det är du värd. Om inte så kommer det nog snart jobb där ska du se.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback