Sockerdjävulen

Jag försöker tänka: ät för att orka träna. Men mina tisdagar är alltid lika hemska. Jag jobbar sent, blir vrålhungrig på kvällen och galet godissugen. Jag försöker få i mig mellanmål. Jag försöker att undvika socker. Det blir helt enkelt en galen maktkamp mellan de där två figurerna på min axel. Igår vann den röda, det blev en bit choklad. Dumt! Och vad som är ännu dummare är att jag har lyckats gå hemifrån utan min matlåda. Now what? Suck och stön... Så mycket för min nya fina planering...


Kommentarer
Postat av: Ingela

Men det är bra att du har identifierat problemet och då gäller det att planera smart så inte djävulen vinner :-)....På måndagen får du köpa/ta med dig extra mycket mellanmål till jobbet, lägga ut frukt och annat på strategiska platser, lägga en tom matlåda i/på handväskan eller varför inte hänga på ytterdörrens handtag kvällen innan som påminner dig om att plocka fram och ta med lådan på morgonen när du går.

Postat av: josefin

åh, kinder :D så gott!

2009-01-28 @ 12:10:09
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback